Deze week hoorden havo-en vwo-leerlingen of zij geslaagd zijn. Het perfecte moment voor Inholland om haar Facebook campagne ‘Geslaagd! En nu?’ te lanceren. Digitaal bureau 3sixtyfive is verantwoordelijk voor het concept en ontwikkeling van de campagne die inhaakt op het euforiemoment van geslaagde eindexamenleerlingen en hen uitdaagt met de toekomstvraag. Er werd voor Facebook gekozen als campagnedrager, vanuit de gedachte dat de doelgroep daar in grote getale aanwezig en goed te targetten is. De campagne speelt zich dan ook geheel af via Facebook.
“Het unieke aan deze campagne is de springplank: Het moment dat je geslaagd bent. Een moment van euforie nadat je iets behaald hebt waar je jaren aan hebt gewerkt. Als Inholland zijn wij altijd met de toekomst van onze studenten bezig.” [Sophie de Jong, Inholland]
De doelgroep wordt op Facebook geconfronteerd met de vraag: Geslaagd en nu? Vervolgens kiezen zij een toekomstbeeld (beroep) dat bij hun past en kunnen verifiëren bij vrienden of zij hetzelfde toekomstbeeld zien voor hen vriend of vriendin. Hoe goed kennen vrienden elkaar eigenlijk? Daar komen ze snel achter. Na de keuze voor een toekomstbeeld krijgen vrienden meerdere opties voorgeschoteld en dienen binnen een halve minuut de juiste keuze te maken. Deelnemers van de campagne die hun vrienden het beste kennen maken kans op een ‘studie survival kit’, ter beschikking gesteld door Inholland.
“Een goed concept heeft bij ons altijd een aantal facetten. Een uniek communicatiemoment en sociale aspecten waarbij de doelgroep getriggert wordt te interacteren met hun vrienden of familie.” [John Meulemans, 3sixtyfive]