Onderzoek

Wereldwijd Millennial-onderzoek Telefónica: ‘Technologie creëert kansen’

Telecombedrijf Telefónica heeft in samenwerking met de Financial Times een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder meer dan 12.000 Millennials (lees: 18-30-jarigen) in 27 landen. Millennials zien technologie als een middel dat kansen voor individuen oplevert, daardoor is het bijvoorbeeld makkelijker om een baan te vinden en worden taalbarrières makkelijker doorbroken. Aan de andere kant wordt door technologie ook de kloof tussen arm en rijk en tussen mannen en vrouwen groter, zo denkt een meerderheid.

Wereldwijd gezien bezit driekwart inmiddels een smarthpone. Internet is de belangrijkste bron voor nieuws en entertainment.

Daarnaast blijkt dat de jongvolwassenen in Latijns-Amerika veel optimistischer zijn over hun toekomst dan het gemiddelde wereldwijd (61% vs. 32%). In onderstaande infographic zijn de belangrijkste conclusies over Europese Millennials verzameld.

Zie survey.telefonica.com/globalreports voor meer resultaten uit de Telefónica Global Millennial Survey of  lees deze pdf voor de cijfers over Europa.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021