Opgroeien, Reclame

Apple inspireert ouders met handige apps in commercial voor iPhone 5s

Recent onderzoek van IKEA toonde aan dat ouders meer aandacht hebben voor hun mobiele telefoon en voor sociale media dan dat ze tijd doorbrengen met hun kinderen. Dat klinkt als een zorgwekkende conclusie, maar in een nieuwe commercial ter promotie van de iPhone 5s laat Apple zien dat het een het ander niet hoeft uit te sluiten. Sterker nog, de smartphone kan moeders én vaders helpen om het ouderschap efficiënter in te vullen (of om het leuker te maken). Een Life of Dreams, als we de soundtrack van Julie Doiron mogen geloven.

Waar het schermpje in de praktijk vaak als zoethoudertje wordt ingezet, gaat het hier om functionaliteiten die nog iets toevoegen ook. De apps die centraal staan in de video, zoals WithingsWithBaby, MyTeeth, Drawnimal, PetManagerPro, WeMo, Nike+Running, ParrotFlowerPower en natuurlijk Flashlight (om te kijken of er geen monster onder het bed verstopt zit), worden op de Apple-website ook nog eens onder de aandacht gebracht.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=fmTpgSMJ96c]

“With the power of iPhone 5s, you’re more powerful than you think.”

[Creatie door Apple; via Creativity]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020