Opgroeien

Jantje Beton gaat weer collecteren, want buitenspelen is niet vanzelfsprekend

Van 9 tot en met 14 maart 2015 komen 44.000 collectanten van honderden jeugdorganisaties zoals scoutinggroepen, speeltuinverenigingen, buurtcentra en sportclubs in actie voor (buiten)spelen in de eigen buurt. En dat is nodig, want een op de vijf kinderen speelt niet of slechts een keer per week buiten, terwijl dit juist essentieel is voor een gezonde lichamelijke, mentale en sociale ontwikkeling van elk kind. Uit recent onderzoek van GfK blijkt dat de collecte als winnaar uit de bus komt als het gaat om de meest gewaardeerde manier van doneren aan een goed doel. 

Collecteren voor Jantje Beton levert gedeeld geluk op: de ene helft van de collecteopbrengst besteden de verenigingen zelf ten behoeve van speelplezier voor hun jeugdleden, zoals met de aanschaf van speelmaterialen of de organisatie van zomerkampen en sportdemonstraties. De andere helft van de opbrengst besteedt Jantje Beton aan speelprojecten in het land voor kinderen die het hard nodig hebben. Samen met deze kinderen maakt Jantje Beton een vuist voor de verbetering van de verarmde speelmogelijkheden in hun eigen buurt.

jb onderzoek

Jantje Beton zoekt naar oplossingen zodat kinderen in Nederland wél lekker kunnen buitenspelen in hun eigen buurt. 

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021