Opgroeien

Make-up tutorial als campagne tegen huiselijk geweld

Afgelopen week viel Refuge, een Engelse organisatie tegen huiselijk geweld, in de prijzen met hun ‘Don’t cover it up’-campagne. Deze campagne bestond uit een speciale make-up tutorial waarin de populaire beauty-influential Lauren Luke tips geeft om pijnlijke schrammen en blauwe plekken weg te werken zodat niemand er iets van ziet… Haar 463.839 volgers verwachten normaal gesproken handige beauty-tips waardoor je positief met je uiterlijk aan de slag kunt gaan. Die verwachting zorgt ervoor dat de boodschap in deze video inslaat als een bom.

Door middel van deze campagne wordt er op een originele en relevante manier aandacht gevraagd voor het probleem huiselijk geweld. Feit is namelijk dat 65% van alle vrouwelijke slachtoffers van huiselijk geweld dit verborgen houdt voor vrienden en familie. Op deze manier probeert Refuge dit probleem bespreekbaar te maken en het percentage vrouwen en meiden dat dit soort praktijken voor zich houdt terug te dringen.

De campagne is door Refuge ontwikkeld samen met reclamebureau BBH en beauty-influential Lauren Luke.

Previous ArticleNext Article
Wim is werkzaam als creatief bij online jongerencommunicatiebureau Red Chocolate in Haarlem. Hier ontwikkelt hij campagnes samen met jongeren voor merken met lef. Wim legt graag het initiatief in de handen van jongeren, om te kijken hoe zij merken tot leven kunnen brengen. Reacties kun je hieronder plaatsen, mailen kan naar wim@redchocolate.nl en op Twitter volg je @Wimm88.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019