Opgroeien

Ondertussen.nl lanceert ‘de Jonge 100 van 2014’: de 100 meest veelbelovende jongeren van Nederland

Rampen, oorlogen en angst voeren de boventoon in het nieuws. Wat voor wereldbeeld krijgen jongeren voorgespiegeld? Hoe reëel is die eenzijdige verslaggeving van structurele narigheid? Qua actualiteit heel reëel. Want het gebeurt allemaal. Maar hoe reëel is het dat leuk, hoopvol en inspirerend nieuws zo weinig aandacht krijgt? Irreëel volgens Ondertussen.nl, want ook over die onderwerpen kan verslag worden gedaan. Op het platform wordt daarom nieuws en actualiteit uit de leefwereld van jongeren gebracht, met de ambitie om jongeren positief te beraken en te inspireren.

Vanuit dat uitgangspunt is het niet onlogisch dat vooruitgekeken wordt naar een toekomst die wordt gevormd door jonge, frisse ondernemende geesten met bijzondere ideeën en talenten. En dus presenteert Ondertussen.nl de Jonge 100 van 2014, een lijst met 100 jongeren tot 25 jaar die in het afgelopen jaar bijzondere dingen hebben gedaan of gepresteerd (in de woorden van de initiatiefnemers: ‘Ze zijn leuk, a-typisch, onnavolgbaar, oogverblindend of qua prestaties van een andere planeet. Ze bereiken honderdduizenden leeftijdsgenoten. Zijn one man band uitgeverijen van hun eigen merk. Ze werken aan ideeën die de wereld verder helpen. Bedenken jobs die nu nog niet bestaan. En bouwen aan de bedrijven van de toekomst.’).

“De Jonge 100 is geen echte wedstrijd. Het is een lijst met 100 bijzondere jonge mensen die op een positieve en inspirerende manier het verschil willen en zeker ook kunnen maken. En die het allemaal verdienen om in de schijnwerpers te staan. Daar willen wij ze met Ondertussen.nl graag bij helpen.” [David Barens, Ondertussen.nl]

De jongeren zijn onderverdeeld in de categorieën ‘Beauties & Brains’, ‘Big Ideas’, ‘Champions’ en ‘Creators’. Tijdens een feestavond op 11 december 2014 bij Baut in Amsterdam worden er per categorie 2 winnaars bekendgemaakt, waarvan er één is gekozen door het publiek en één door de redactie van Ondertussen.nl. Deze 8 jongeren krijgen in 2015 op Ondertussen.nl een podium als gastblogger en als gasthoofdredacteur.

De Jonge 100 is opgezet in samenwerking met PC- en tabletfabrikant Lenovo, een bedrijf dat naar eigen zeggen wordt geïnspireerd door ‘DO-ers’, de rusteloze, creatieve en ondernemende jonge mensen die altijd op zoek zijn naar innovatie en verbeteringen, en vandaar een geschikte partner voor deze actie. Lenovo bundelde zelf al op geslaagde wijze verhalen van die groep op de eigen website whatsyourway.nl.

Stemmen kan t/m 30 november, waarmee je kans maakt op kaarten voor de uitreiking en een Lenovo Yoga 2 10.1.

Update (12/12): dit zijn de acht Jonge 100 Award-winnaars:

Categorie Big Ideas:

  • Bambook (publiekswinnaar)
  • Boyan Slat (jurywinnaar)

Categorie Beauties & Brains:

  • Robin van Wijngaarden (publiekswinnaar)
  • Michelle Sweering (jurywinnaar)

Categorie Champions:

  • Sharon van Rouwendaal (publiekswinnaar)
  • Dafne Schippers (jurywinnaar)

Categorie Creators:

  • StukTV (publiekswinnaar)
  • Lucas & Arthur Jussen (jurywinnaar)
Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021