Reclame, Sport & Spel

[Bekroonde advertenties] Ceci n’est pas Play-Doh

Net zoals kinderen bij LEGO hun verbeelding gebruiken om álles te kunnen maken van het speelgoed, geldt dat natuurlijk ook voor de klei van Play-Doh. In een serie printadvertenties wordt dat uitgangspunt heel subtiel verbeeld. Wij zien een pot groene, grijze of gele klei, maar het woord rechtsonder in de uitdrukstrip maakt duidelijk dat het eigenlijk -door kinderogen- een tank, onderzeeër of schoolbus betreft. De serie minimalistische advertenties voor het Hasbro-merk werden deze week met ‘zilver’ bekroond op het internationale reclamefestival Cannes Lions, in de categorie print

Overigens begrijpen kinderen zelf deze uitingen niet. Hopelijk kunnen ouders wél waarderen dat hun creativiteit op deze manier gestimuleerd wordt.

Avisos Playdoh Alta

Avisos Playdoh Alta

Avisos Playdoh Alta

[Creatie door DDB, Colombia; zie Adeevee voor grotere afbeeldingen]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019