Media

[User generated content] MTV gaat van ‘I want my MTV’ naar ‘I am my MTV’ via MTV Bump

MTV, nog altijd te zien in meer dan 160 landen en te horen in meer dan 32 talen, heeft aangekondigd dat het vanaf vandaag het jongerenmerk verder zal ontwikkelen van ‘I want my MTV’ naar ‘I am my MTV’. De zender gaat het talent van kijkers gebruiken door hun social media-video’s onder de noemer MTV Bump uit te zenden tussen de programmering op tv en op alle andere MTV-platforms. MTV zal experimenteren met ‘visual storytelling’ en naar eigen zeggen zal alles korter, luidruchtiger en hypervisueel worden. 

Gebruikers kunnen video’s (‘bumps’) direct uploaden via de sociale netwerksites die ze gebruiken, of via MTVbump.com, waar ze ook de overige videos vanuit de rest van de wereld kunnen zien. Het gaat dus om ‘user generated content’, in lijn met een onderzoek (en campagne) rond ‘online crap’ van Hi van een tijdje terug. #MTVbump geeft ook artiesten de kans om op een nieuwe creatieve manier hun fans direct te bereiken, onder andere Martin Garrix, Rixton, Grumpy Cat, Shawn Mendes, Tori Kelly, Bros Being Basic hebben al meegedaan.

MTVbump

“MTV has always been committed to reinvention, and it’s time to shed our skin and reinvent again. Our audience expects MTV to push boundaries and take creative risks, and we truly believe that with this rebrand MTV’s international channels will look like nothing else.” [Kerry Taylor, Head of MTV International en Chief Marketing Officer Viacom International Media Networks UK]

MTV is een samenwerking aangegaan met B-Reel Creative om het internet direct aan te sluiten op MTV’s lineaire broadcastingsystem, waardoor social mediavideo’s van Instagram of Vine met de hashtag #MTVbump binnen twee uur on-air kunnen verschijnen. De oproep: “Make stuff. Get it on air. Take control of MTV.” Zie de website van B-Reel voor meer uitleg. 

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021