Reclame, Sport & Spel

Commercial vol anagrammen vertelt liefdesverhaal voor Scrabble: ‘Er zit magie in woorden’

Hoe krijg je jongeren die een groot deel van hun tijd online doorbrengen zover dat ze hun smartphone opzij leggen om offline een aloud bordspel te spelen? Mattel probeert het met deze fraaie commercial voor Scrabble, waarin een sprookje wordt verteld aan de hand van verschuivende letters. Dat de jonge vrouw en de jonge man elkaar zullen vinden aan het einde van de video komt niet als een verrassing, maar de mooie beelden en de leuk gevonden anagrammen (zij is een ‘cab driver’, hij een ‘crab diver’) zijn een slim uitgangspunt om de kracht (en magie) van woorden uit te drukken.

“We wanted to convey the brand essence through a love story that had words at its core. The spot portrays romance and charm without clichés and while reinforcing the magic of Scrabble for a young and millennial audience.” [Montse Franch, Mattel]

[vimeo 126045581 w=570 h=321]

“There’s magic in words.”

[Creatie door Lola Madrid; via Creativity]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021