Commercial vol anagrammen vertelt liefdesverhaal voor Scrabble: ‘Er zit magie in woorden’

Hoe krijg je jongeren die een groot deel van hun tijd online doorbrengen zover dat ze hun smartphone opzij leggen om offline een aloud bordspel te spelen? Mattel probeert het met deze fraaie commercial voor Scrabble, waarin een sprookje wordt verteld aan de hand van verschuivende letters. Dat de jonge vrouw en de jonge man elkaar zullen vinden aan het einde van de video komt niet als een verrassing, maar de mooie beelden en de leuk gevonden anagrammen (zij is een ‘cab driver’, hij een ‘crab diver’) zijn een slim uitgangspunt om de kracht (en magie) van woorden uit te drukken.

“We wanted to convey the brand essence through a love story that had words at its core. The spot portrays romance and charm without clichés and while reinforcing the magic of Scrabble for a young and millennial audience.” [Montse Franch, Mattel] [vimeo 126045581 w=570 h=321]

“There’s magic in words.”

[Creatie door Lola Madrid; via Creativity]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024