Reclame

Feel-good WK-commercial (en app) vol tricks van McDonald’s: ‘GOL!’

Ook McDonald’s haakt in op het WK Voetbal. Er zijn diverse WK-producten verkrijgbaar, zoals een oranje WK-milkshake perzik-mango en een WK-burger met bacon in de vorm van een bal. Jaja. Zo goedkoop als dat klinkt, zo rijk is onderstaande commercial uit de VS: ‘In honor of the FIFA World Cup, we’ve searched the globe for the most talented trick shot heroes.’ Fijn zo’n feel-good filmpje, hoewel het niks met de fastfoodketen te maken heeft natuurlijk. Die tekortkoming probeert McD goed te maken door aan de actie een game voor smartphones te koppelen.

Wie de app downloadt en de verpakking van de frietjes bewaart, kan vervolgens met een virtuele bal zelf proberen om op onmogelijk geachte manieren goals te socren: ‘McDonald’s GOL! isn’t like any soccer game you’ve ever played. It’s not just about scoring goals, it’s about scoring amazing trick shots and helping your country take the global trick shot title.’

Dit is de spot:

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=-T7zyezBkuY]

En dit is de demo van de app:

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=ttUb0bIecao]

‘Get the app, get the fries, play for glory.’

[Creatie door DDB, Chicago; via Ads of the World]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019