Reclame

Napoleon wil meer zure gezichten: ‘De bal die barst van de smaak’

De welbekende Napoleon-snoepjes, al ruim 100 jaar op de markt, hebben nieuwe verpakkingen en verbeterde smaken gekregen. En dat moet natuurlijk onder de aandacht gebracht worden. In de nieuwe TV-commercial, die opgenomen is bij Kinky Kappers Amsterdam, staat de zuurzoete smaak van Lempur centraal. Als het snoepje van de toonbank verdwijnt en alleen de wikkel achterblijft, probeert de bazin van de zaak erachter te komen wie haar snoepje gestolen heeft… Het zure gezicht van haar vrouwelijke collega spreekt boekdelen.

Met het krakende geluid voordat het poeder in de kern van de bal vrijkomt en de dader een zuur gezicht trekt, introduceert Napoleon de nieuwe pay-off: ‘De bal die barst van de smaak. Napoleon.’ 

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=uQ35YHfXPCY]

“Non, non! Je pakt niet zomaar iemands’ Napoleon.”

#napoleonface
De merkcampagne wordt verder ondersteund door een socialemediacompetitie met een zure gezichtenwedstrijd, waarbij het de bedoeling is dat foto’s van de zuurste gezichten, op het moment dat de Napoleon-bal barst, gedeeld worden. Wie zo’n foto op Twitter of Instagram post met de hashtag #napoleonface, of deze uploadt op napoleonface.nl, maakt kans op festivaltickets voor Amsterdam Open Air, Valtifest en Showcase MTV.

Op de festivalterreinen zijn speciale areas ingericht met een photobooth, om deel te nemen aan de zure gezichtenwedstrijd, en met een afgeladen volle bakfiets wordt er op het gehele terrein de vernieuwde Energy-smaak aangeboden. Smoelen én snoepen dus.

Nieuw jasje
De nieuwe Napoleon-verpakkingen, allen in de kleur lime-groen, zijn recent ingestroomd in de Nederlandse supermarkten en vormen nu, doordat de zakken smaller zijn en alle acht de smaken naast elkaar passen, een merkblok. De kwaliteit van zowel de Napoleon-ballen als de nieuwe verpakkingen zijn van hogere kwaliteit en meer ambachtelijk en natuurlijk geproduceerd, zo stelt leverancier Pervasco in een persbericht. De wikkels om iedere losse snoepbal zijn gebleven, zodat de zuurtjes niet aan elkaar plakken, maar iedere smaak Napoleon heeft voortaan wel dezelfde wikkel om het uniforme karakter verder kracht bij te zetten.

[Creatie door Dear]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019