Reclame

Naturalis wint Nickelodeon Grote ReclamePrijs met ‘Tientje voor T. rex’-commercial

De tv-commercial bij de Tientje voor T. rex-actie van Naturalis is de winnaar van de Nickelodeon Grote Reclame Prijs 2013. Dit maakte de kinderzender vandaag bekend tijdens de Multichannel Conference in de Jaarbeurs Utrecht. Uit 800 commercials, gericht op kinderen, koos een 12-koppige kinderjury de finalisten. Daarna konden Nickelodeon-kijkers stemmen op hun favoriete spot. De kinderjury vond het reclamefilmpje heel grappig, waarbij zij vooral om de vrouw die flauw valt moest lachen. Een panel van experts prees de commercial om de combinatie van kwaliteit en humor.

De finaleronde van de Nickelodeon Grote Reclame Prijs, voor beste kindercommercial van het jaar 2013, heeft op woensdag 19 februari plaatsgevonden. Een kinderjury en een panel van experts hebben tijdens de finaleronde hun top-5 commercials samengesteld. Hierbij kozen zij uit de 8 beste commercials –naast Tientje voor T-Rex waren dat Mees Kees op Kamp, Kellogg’s Honey Loops, Dierenlot, Furby, Spacescooter, WNF Rangerclub en Linnaeushof— die zijn voortgekomen uit stemronde 1 en 2.

De kinderjury bestaat uit twaalf jongens en meisjes van 9 tot 12 jaar. Op die finalisten is de afgelopen periode 20.000 keer gestemd. De Grote Reclame Prijs bestaat sinds vorig jaar en wil de Loeki onder de kinderreclames worden.

Tientje voor T. rex
In samenwerking met producent Filmenzo kwam de commercial tot stand waarin bioloog Freek Vonk en Jochem Meyjer, als de stem van T. rex, de hoofdrollen spelen. De commercial is dagelijks te zien, zowel op Nickelodeon als rondom kinderprogramma’s op andere zenders. Met het winnen van de Grote Reclame Prijs krijgt de commercial de komende tijd extra zendtijd op Nickelodeon.

Naturalis heeft in Montana (V.S.) een Tyrannosaurus rex opgegraven. Deze enorme vleeseter en Koning der Dinosauriërs wil Naturalis graag in Nederland tentoonstellen. Daarmee is het museum de enige buiten Noord-Amerika die deze legende onderdak biedt. Iedereen kan ‘mede-eigenaar’ van T. rex worden door een (of meerdere) tientjes te doneren. Meer informatie over de campagne op www.TientjevoorTrex.nl.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

1 Comment

  1. De gillende en flauwvallende actrice is Sandra Vennix-Hengster en haar prestatie werd zeer gewaardeerd en grappig gevonden door de kinderjury!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019