Reclame

Vloekende kinderen in autocommercial: ‘Dat zouden ze in een Smart Forfour nooit doen’

Er is nog een hoop werk te doen voor de Bond tegen Vloeken. Het schijnt dat 95% van de automobilisten – mannen én vrouwen – in de auto wel eens vloekt op andere weggebruikers; de helft doet dat regelmatig en 8% bij zo’n beetje iedere rit. Dat dit gegeven in een commercial voor een automerk verwerkt wordt, is op z’n minst opmerkelijk. Nog opmerkelijker is dat het de jonge meerijders zijn die de vloeken uitspreken. Het gaat om een spotje uit Duitsland, ter promotie van de Smart Forfour. Verzin het maar.

Het idee is dat als je in de verkeerde auto rijdt, je kinderen de verkeerde woorden leert. Maar in “de Smart onder de vierzitters” rij je “f***ing relaxed” en hoef je niet te vloeken, want “dankzij de compacte afmetingen en wendbaarheid is hij de perfecte auto voor in de stad” — slimme chauffeurs zijn beter rolmodellen; de Smart Forfour is de oplossing voor de grote mond van de kleintjes. En dan heb je blijkbaar een video nodig om alsnog het verkeerde voorbeeld te geven. ;-)

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=RsUKDu7iJGY]

“Warum Smart-Fahrer die besseren Vorbilder sind.”

[Creatie door BBDO, Berlijn; via Adfreak — klik hier voor de Duitse versie]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021