Retail

Wup keert terug bij Albert Heijn, als klein Koninklijk bezoek ter herinnering aan troonswisseling

Ook Albert Heijn haakt in op de troonswisseling. Vanaf woensdag a.s. (24 april 2013) is een koningsassortiment in de winkels verkrijgbaar en krijgt iedere klant bij een besteding vanaf 15 euro aan boodschappen een oranje Koningswup cadeau. Blijkbaar willen de marketeers van de supermarktketen de verwachtingen niet al hoog laten oplopen; nog geen twee dagen na een aankondiging op Facebook (inclusief commercial) waarin koninklijk bezoek werd beloofd, is al bekend dat we het moeten doen met een klein pluizig bolletje als cadeautje.

De wup kent een roemrijke historie bij Albert Heijn. Hij was voor het eerst te zien in 2006 toen hij tijdens het WK voetbal Nederland veroverde. Speciaal voor de troonswisseling keert de wup terug in een koninklijke uitvoering: oranje van kleur en getooid met een gouden kroontje. Op zijn oranje sleep staat de datum van de troonswisseling, waardoor de Koningswup een collector’s item moet worden.

Onderstaand de tv-spot die de actie moet promoten.

Omdat een groot deel van Nederland de troonswisseling thuis op de televisie zal volgen, komt Albert Heijn met speciaal voor deze gelegenheid ontwikkeld koningsassortiment: van koningsbollen/-soesjes tot verse koningssoep en koningsbloemen. Ook zijn diverse exclusieve herinneringsproducten te koop, zoals een zilveren lepeltje van Douwe Egberts en een koekblik van Verkade. Daarnaast krijgen alle bewoners van verzorgingstehuizen in Nederland deze week een koningssoes en schenkt AH soesjes aan een groot deel van de Nederlandse voedselbanken.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019