Eten en drinken, Retail

Basisschoolleerlingen denken mee over ‘Ik eet het beter’-platform van Albert Heijn

Albert Heijn slaat vandaag een nieuwe weg in met het in 2006 geïntroduceerde lesprogramma over gezonde voeding voor basisschoolleerlingen. Leerlingen nemen vanaf nu niet meer alleen deel maar gaan meedenken om zelf te bepalen hoe het nieuwe Ik eet het beter-platform eruit komt te zien. De Missing Chapter Foundation* faciliteert de dialoog tussen de kinderen en Albert Heijn. De supermarktketen wil de keuze voor een gezonde levensstijl gemakkelijk maken en neemt naar eigen zeggen graag het voortouw met goede voorlichting en producten die passen in een gezonde levensstijl.

Een onderdeel daarvan is het Ik eet het beter-programma dat inmiddels acht jaar bestaat en kinderen spelenderwijs helpt om gezond eten lekker en leuk te maken. Bij de start in 2006 namen er 35.000 kinderen deel aan het programma en het afgelopen schooljaar waren dat er ruim 347.000. Om het programma nog beter aan te laten sluiten op de belevingswereld van kinderen en het gezin gaat Albert Heijn diezelfde kinderen nu een actieve rol geven in de totstandkoming van het nieuwe Ik eet het beter-platform. Vandaag organiseerde de Missing Chapter Foundation daarvoor onder leiding van directeur Laurentien van Oranje een dialoog tussen kinderen en Albert Heijn-directeur Adriaan Thierry. Ook bezoeken de kinderen die dag een aantal boerderijen om te zien waar hun eten vandaan komt én bereiden ze samen met een kok een lekkere en gezonde maaltijd.

“Kinderen weten als geen ander hoe keuzes worden gemaakt binnen het gezin. Het is daarom van groot belang om te luisteren naar kinderen en hen te activeren samen met hun gezin aan de slag te gaan met gezond eten. Dit geven wij samen met Albert Heijn concreet invulling door met kinderen in gesprek te gaan over het Ik eet het Beter-programma.” [Laurentien van Oranje, oprichter en directeur van de Missing Chapter Foundation]

*De Missing Chapter Foundation is een non-profit organisatie die zich inzet om bedrijven in contact te brengen met verfrissende meningen en ideeën van kinderen. De doelstelling van de stichtingis het bevorderen van duurzame besluitvorming door de toekomstige generaties die daardoor beïnvloed worden een duidelijke stem te geven.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021