Oranjegezinde klanten van Coop worden geholpen om hun waardering voor het koningshuis te laten zien. Van 19 tot 29 april deelt de supermarktketen namelijk Troon Tattoos uit, ontworpen door niemand minder dan Henk Schiffmacher. Bij tien euro aan boodschappen krijgen boodschappers twee plakplaatjes. In totaal zijn er 10 tattoos te sparen, allemaal met de komende troonswisseling als thema. Daarnaast wordt er in elke winkel een 'gouden' Troon Tattoo uitgedeeld; de ontvanger wint 50 oranje tompoucen.
Als klap op de vuurpijl is via Facebook een echte, door Henk Schiffmacher te zetten Troon Tatoeage te winnen. Alle voor Coop ontworpen tatoeages staan sinds vorige week online. Bezoekers kunnen hun stem uitbrengen op hun favoriet en aangeven waarom ze de tatoeage willen. Degene met de meest originele reactie loopt straks rond met een echte Schiffmacher.
De actie op Facebook loopt vanaf 10 april t/m 25 april 2013.