Retail

Da’s nog eens een samenwerking van sterke merken: Ferrari-raceauto’s van LEGO sparen bij Shell

Shell, LEGO en Ferrari brengen samen een collectie van zes unieke LEGO Ferrari’s op de markt. Vanaf woensdag 10 april 2013 is de verzamelserie bij elk bemand Shell tankstation in Nederland te verkrijgen. Klanten die minimaal 20 liter brandstof tanken of vijf euro in de shop besteden, kunnen zo'n auto voor twee euro meenemen. Bij inlevering van 500 Air Miles is de auto gratis. De auto’s in de spaaractie zijn in principe tot 2 juli te verkrijgen, maar hebben een beperkte oplage. Dus ook hier geldt: op=op.

De door de LEGO Groep ontworpen modellen bestaan uit een truck en race- en luxeauto’s met pull-back-functie. De zes speelgoedauto's zijn gebaseerd op enkele van de meest bijzondere auto's uit de historie van Ferrari. Voor de liefhebbers: het betreft de Ferrari 150° Italia, de Scuderia Ferrari-truck, de Ferrari 458 Italia, de FXX, de F40 en de 250 GT Berlinetta.

Ze bevatten het allerkleinste opwindmotortje dat de LEGO Groep ooit heeft gemaakt. Het is voor het eerst in de geschiedenis van de Deense speelgoedfabrikant dat kleine autootjes als deze een aandrijving hebben. Het opwindmechanisme werkt minimaal driehonderd keer en geeft een modelautootje van 30 gram een bereik van minstens twee meter.

Bij de lancering van de actie werd een wedstrijd voor de leerlingen van De Waalse School uit Rotterdam georganiseerd. Ze werden uitgedaagd om de LEGO-autootjes sneller in elkaar te zetten dan Formule 1-coureurs Fernando Alonso en Felipe Massa in onderstaande video.

“De promotie is een perfect voorbeeld van de passie voor prestatie en innovatie die Shell en Ferrari met elkaar gemeen hebben en dat in combinatie met het plezier en de fantasie die kenmerkend zijn voor LEGO producten. Samen bouwen, samen spelen. Wij hopen dat veel van onze klanten plezier zullen hebben van deze speelgoedautootjes." [Alfonso Dozzi, Shell]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020