Retail, Sport & Spel

IKEA lanceert animatiefilms rond speelgoedcollectie en dierenknuffels voor beter onderwijs

DreamWorks Animation brengt samen met IKEA de karakters uit de nieuwe speelgoedcollectie LATTJO tot leven in meer dan 25 korte animatiefilms. De twee bedrijven hebben samengewerkt aan een serie korte animatiefilms waarin karakters uit de nieuwe collectie in een speelse 2D- en stop motion-animatie te zien zijn. Om de collectie tot leven te brengen, is er gebruik gemaakt van de expertise van de bekende Amerikaanse animatiestudio op het gebied van storytelling.

De eerste animatiefilms gaan begin november in première op het YouTube-kanaal van IKEA, tot het voorjaar van 2016 zullen er regelmatig nieuwe video’s verschijnen. Hieronder alvast een preview.

“IKEA en DreamWorks geloven beide dat het voor iedereen belangrijk is om meer te spelen. We delen ook onze passie voor geweldige verhalen. We zijn erg blij dat DreamWorks Animation ons helpt om het verhaal van LATTJO te vertellen. We hopen dat LATTJO onze klanten helpt bij het creëren van hun eigen verhaal.” [ Cindy Andersen, Children’s IKEA]

De LATTJO-collectie, vanaf 1 november verkrijgbaar, haalt het kind in iedereen naar boven en inspireert ouders om meer met hun kinderen te spelen. Zoals eerder beschreven is het nieuwe speelgoed ontwikkeld op basis van inzichten uit ’s werelds grootste speelonderzoek. De LATTJO-karakters, die geïnspireerd zijn op insecten, wortels, dieren en planten, duiken overal in de collectie op. Van de roofvogel met hoogtevrees tot de wortelkoningin die vast zit tussen twee werelden: de animatiefilms tonen de diverse karakters in unieke en vaak hilarische situaties binnen hun eigen werelden.

“De collectie is bedoeld om samen spelen tussen ouders en kinderen te stimuleren. Samen spelen met je kroost blijkt het perfecte middel om werkdruk, stress en vermoeidheid van je af te schudden. Daar maak je graag tijd voor vrij.” [Maria Thörn, Children’s IKEA]

“Het is onze missie om dingen beter te maken en daarom zijn we altijd op zoek naar nieuwe ideeën, nieuwe technieken en nieuwe samenwerkingen. Deze samenwerking met Dreamworks is spannend omdat het onze ontwerpen nieuw leven inblaast en het de productbeleving van IKEA groter, breder en beter maakt.” [Marcus Engman, IKEA]

Knuffels voor beter onderwijs
Maar er is meer nieuws. Omdat kinderen het liefst spelen en slapen met knuffels die op dieren lijken, introduceert IKEA een nieuwe ‘beestachtige’ serie pluchen speelgoed: handpoppen in de vorm van een draak, hondenknuffels en meer dieren van de boerderij, vingerpoppen en wilde dieren zoals olifanten en een haai. Bovendien komen de dierenknuffels tot leven in het kinderboek Uil gaat op vakantie. De nieuwe knuffelserie en het kinderboek, vanaf nu verkrijgbaar bij het warenhuis, zijn onderdeel van de jaarlijkse Pluchen Speelgoedactie voor beter onderwijs. 

Ook dit jaar doneert de IKEA Foundation in november en december voor elk verkocht pluchen speelgoedbeest of kinderboek 1 euro aan onderwijsprojecten van UNICEF en Save the Children. Sinds de start van de Pluchen Speelgoedactie voor beter onderwijs in 2003 is er 77 miljoen euro gedoneerd aan 99 projecten in 46 landen. Hierdoor hebben 11 miljoen kinderen in landen als Rwanda, Sierra Leone en Bangladesh kunnen genieten van beter onderwijs.

Dit jaar is aan kinderen gevraagd om een limited-editioncollectie te ontwerpen voor de Knuffels voor Onderwijs-campagne. Want wie kan er nou beter knuffels ontwerpen dan de kinderen die ermee spelen? Koen Schnitker uit Barendrecht is één van de 10 winnaars van de internationale tekenwedstijd.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019