Retail

Spaaractie PLUS met 3D-voetbalbekers om groente en fruit te promoten: ‘Krachtvoer voor kinderen’

We weten allemaal dat het eten van groente en fruit gezond is, zeker voor kinderen. PLUS wil met een campagne onder de noemer Krachtvoer gezinnen met kinderen stimuleren om meer groente en fruit te eten. Vanaf maandag 10 februari 2014 geeft de supermarktketen bij aankoop van een bepaald soort groente of fruit een ‘3D-beker met powerkracht’ cadeau. Zo zijn er bijvoorbeeld sprongkracht, loopkracht, schotkracht of stopkracht, in de vorm van in totaal acht verschillende bekers met Eredivisiespelers van acht verschillende voetbalclubs.

De ‘3D Eredivisie Krachtbekers’ worden tot en met 5 april wekelijks bij een andere aanbieding weggegeven (op=op). Te sparen zijn onder andere Ajax-speler Cilissen, Feyenoorder Janmaat en PSV’er Willems. Met de campagne wil PLUS kinderen laten zien dat je van het eten van groente en fruit meer kracht krijgt: “De Eredivisiespelers kunnen immers hard lopen, hoog springen, goed koppen en ver schieten.” De actie wordt ondersteund met een radio- en tv-commercial, in het magazine Boodschappen, de weekfolder, online en natuurlijk in de winkel.

PLUS is naar eigen zeggen de eerste supermarkt die zich met haar campagne zo duidelijk richt op groente en fruit voor kinderen. De retailer levert hiermee samen met de Eredivisie een bijdrage aan het gezond opgroeien van kinderen.

Hoe krijg ik mijn kinderen aan groente en fruit?
Groente en fruit leveren vezels, vitaminen en mineralen en zijn voor kinderen belangrijk om gezond op te groeien. Niet alle kinderen houden ervan, maar als je dat een beetje leuker maakt, is het een stuk makkelijker, volgens PLUS. Maak als toetje samen eens gezellige fruitprikkers, met een stukje banaan, kiwi en mandarijn. Of een ketting van pitloze witte en blauwe druiven, die je mag opeten. Of een fruit shake met een rietje. En bak eens pannenkoeken met geraspte appel en rozijnen of prak een banaan door het beslag. En wat denk je van groene pannenkoeken? Gewoon van gepureerde doperwten.

Fruitdaging
In de actie van PLUS kunnen ouders hun kinderen uitdagen met de ‘Fruitdaging’. Via Facebook is een scorekaart te downloaden om deze aan te gaan (klik hier voor een voorbeeld in pdf). Elke keer als een kind groente of fruit eet, mag het een vakje afvinken op de scorekaart. Alle vakjes afgevinkt, dan is de Fruitdaging gehaald. Opvoeders kunnen daar een beloning tegenover zetten. Wie een foto van zijn kroost met de volle scorekaart deelt, maakt bovendien kans op een officiële Eredivisie Derbystar-voetbal.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019