Retail

[Spaaractie] Albert Heijn geeft ‘boerderijmini’s’ cadeau; kinderen leren meer over het boerenleven

Vanaf vandaag staat bij Albert Heijn alles in het teken van het boerenleven. Kinderen kunnen dan sparen voor 24 verschillende ‘boerderijminis‘ (pdf): uitdrukkaartjes waarmee kinderen zelf 3D-boerderijfiguurtjes in elkaar kunnen zetten, waaronder koeien, kippen, kropjes sla en melkbussen. De kaartjes bevatten allerlei leuke weetjes over het boerenleven waarmee kinderen spelenderwijs meer leren over de boerderij en de herkomst van de verse producten die ze eten. Klanten krijgen een mini cadeau bij besteding van 15 euro aan boodschappen.

Uiteraard geldt ook bij deze spaaractie: op = op. Daarnaast zijn er – zo lang de voorraad strekt – aanvullende boerderij-items te koop in de Albert Heijn-winkels en via www.ah.nl. Een boerderijbewaardoos kost € 2, een boerderijspeelplaat  € 1,25 en een ‘Doe als een boer, boerin, koe of varken onesie’ (kinderhuispak) € 9,99. In veel winkels wordt in de week van 6 t/m 12 oktober een ruilmiddag georganiseerd.

De campagne wordt onder de aandacht gebracht via onder andere een vermakelijke tv-commercial (zie hieronder), advertenties in Donald Duck (zie daaronder) en de socialemediakanalen van AH.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=estl6QXfcCM]

boerderijminis advertentie

Doe als een boer
Op zaterdag 11 oktober 2014 kan tijdens de ‘Doe als een boer-dag’ een bezoek gebracht worden aan een van de ruim 40 boerenbedrijven waar verse producten vandaan komen die bij Albert Heijn in het schap liggen. Op deze dag ervaren klanten hoeveel aandacht, tijd en zorg de boer besteedt aan het maken van verse producten die verkocht worden bij hun eigen Albert Heijn-winkel. Kinderen mogen zelf aan de slag met activiteiten zoals koeien melken, kruiwagen-races en klompen lopen. Met als resultaat: een echt boerendiploma. Er kunnen op 11 oktober allerlei boerenbedrijven bezocht worden waaronder scharrel- en biologische boerenbedrijven en een pluimveebedrijf waar de Hollandse kip van Albert Heijn vandaan komt. De toegang is gratis.

[Creatie door TBWA\NEBOKO]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021