Retail

[Spaaractie] Minions-poppetjes zetten PLUS op stelten ter promotie van Minions-film

Ook PLUS is weer een nieuwe spaaractie gestart, eentje in het kader van de Minions-film die op 1 juli 2015 in Nederland in première gaat. Klanten van de supermarktketen sparen vanaf deze week, tot de première, voor de gele wezentjes die bekend zijn van de Verschrikkelijke Ikke-films. De Minions-poppetjes uit de actie zijn op een potlood, pen of stift te zetten. Bij elke vijftien euro aan boodschappen en bij een aantal wekelijkse actieproducten, krijgen klanten één van de zestien verschillende Minions cadeau. 

PLUS heeft voor haar klanten zestien verschillende Minions laten maken, waarvan vier in een speciale uitvoering (goud, zilver, glow in the dark en neon-oranje). Voor 2,49 euro is een verzamelkoffer verkrijgbaar om alle Minions in te bewaren en mee te nemen. Uit de commercial moet blijken hoe eigenwijs en ondeugend de characters zijn, want ze tekenen van alles en overal. 

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=MiSSVcc1XsQ]

Filmpromotie
De campagne is niet alleen reclame voor PLUS, maar ook voor de Minions-film. Op 1 juli 2015 verschijnt in Nederland de eerste bioscoopfilm met Minions in de hoofdrol, in 2D en 3D. Het is een spin-off van de films Verschikkelijke Ikke en Verschrikkelijke Ikke 2. In de film raken de Minions Kevin, Stuart en Bob, gele wezens en handlangers van de grootste slechteriken, verzeild in een spannend avontuur met ’s werelds eerste vrouwelijke superschurk Scarlet Overkill; met de stem van Isa Hoes in de Nederlandse versie. Naast Isa Hoes lenen ook andere bekende Nederlanders hun stem uit aan de gele wezentjes, waaronder Bas Keijzer (Walter Nelson), DJ Hardwell (Walter Nelson jr.), Hans Klok (Fabrice), Barry Atsma (Herb Overkill), Chris Zegers (de verteller), Susan Visser (De Koningin) en Karin Bloemen (Madge Nelson). Hieronder de trailer.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=7opFpbKpnRU]

Ongetwijfeld gaat de film een groot succes worden, want de Minions zijn enorm populair. Wereldwijd maken fans eigen Minions-kostuums, breien Minions-sokken of decoreren schoenen en t-shirts met Minions. De sociale netwerksites staan bol van deze zogenaamde ‘Minion Wear’. Op Facebook scoren de Minions meer dan 28 miljoen likes. Voor de foto’s van voorbijgangers van de winkels gaan vooralsnog een stuk minder duimen omhoog. ;-)

minions camera

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019