Sponsor

Waarom worden er zo weinig goede campagnes voor kids en jongeren gemaakt?

Young Advertising platform specialisten

De online uitgevers markt voor kids en jongeren ziet er heel anders uit dan die voor volwassenen. Het overgrote deel bestaat uit platforms die begonnen zijn op een zolderkamer. Veel daarvan zijn nu uitgegroeid tot bereikskanonnen.

De uitgevers hebben een intensieve relatie met hun gebruikers, de ontwikkeling van de platforms gaat hand in hand. De keerzijde is dat deze platforms gemaakt zijn voor kids en jongeren. Ze zijn niet gemaakt voor adverteerders. De uitgevers hebben dan ook nauwelijks ervaring met merken, reclame of communicatie. Wat dat betreft staan die platforms nog in de kinderschoenen.

Young Advertising heeft haar krachten gebundeld met veel van deze platforms. Zij voegt aan dit immense bereik jarenlange ervaring in onderzoek, marketing, communicatie en media toe. Samen met de uitgevers maken ze van de platforms professionele bereikskanalen, waarop prachtige resultaten behaald worden. 

Maar marketing en communicatie expertise toevoegen is niet voldoende. Om echt vruchtbare contacten te realiseren moet je begrijpen wat de doelgroep op die plekken doet. De platforms hebben allemaal een unieke specifieke rol in het leven van die kids. Als je als merk daar iets gaat doen, moet het wel bijdragen aan die specifieke rol. Pas dan, kan je goede communicatie maken. 

Daarom introduceert Young Advertising de platform specialisten. Een vast panel kids en jongeren die de platforms als thuis beschouwen. Deze enige echte experts functioneren als adviseurs en geweten voor de uitgevers, adverteerders en bureaus. Zij worden ingezet om platform specifieke insights te genereren, voor co-creatie, reviews en zelfs voor het bepalen van funnels en om potentiele conversies te definieren.

Adverteerders die voor een campagne bij Young  Advertising kiezen, krijgen elke maand een live sessie met het panel, aangevuld met 2 websessies gedurende de campagne. Veel beter dan standaard onderzoek, want daar missen de respondenten specifieke kennis op het gebied van de platforms. En laten we eerlijk zijn, die kinderen ken je niet, en als je ze niet kent, komt er ook weinig uit.

Tijdens het Kids en Jongeren congres is voor de deelnemers aan de Young Advertising sessie een eerste kennismaking met een afvaardiging van het panel. Dit zal het begin zijn van een relatie die gaat leiden tot betere campagnes.

 

Previous ArticleNext Article
Het is mogelijk om een gesponsorde post te plaatsen op kidsenjongeren.nl. Hiervoor moet de post wel voldoen aan een aantal richtlijnen. Voor meer informatie neem contact op met hoofdredacteur Dennis Hoogervorst dennis@kidsenjongeren.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019