Sport & Spel

Cartoon Network en LEGO lanceren ‘Mixels’, nieuwe characters in cartoons, speelgoed en game

Toen entertainmentbedrijf Cartoon Network interesse toonde in het creëren van originele content gebaseerd op de inherente waarden van het LEGO-spel, was speelgoedfabrikant LEGO bezig om de mogelijkheden voor een nieuw concept met kleine wezens te onderzoeken. De twee bedrijven bundelden hun krachten, met ‘Mixels als resultaat’. Het nieuwe merk, gepland voor lancering in 2014, is ontwikkeld door een multinationaal team van vernieuwers op het gebied van content, ontwerpers en animators uit de VS en Denemarken.

De nieuwe samenwerking omvat onder meer geanimeerde content (voornamelijk korte cartoons, tzt te zien op Cartoon Network en de CN-website), een digitale gamingervaring en speelgoeditems om te verzamelen. De kleurrijke Mixels-karakters kunnen met elkaar gemixt en gecombineerd worden voor allerlei creatieve en onvoorspelbare verhaallijnen. In 2014 wordt een assortiment van laaggeprijsde, verzamelbare minibouwsets gelanceerd in drie etappes en daarnaast wordt een game-ervaring geboden die aangedreven wordt door een app. Hiermee kunnen fans in een uitgebreide mobiele game de hele wereld van Mixels ervaren.

“Dit is de volgende stap in de evolutie van Cartoon Network Studios en de manier waarop we originele IP’s ontwikkelen. Het samenbrengen van animators en game-ontwikkelaars van wereldklasse, met LEGO-content en productdesignteams in een vroeg stadium van het creatieproces, bleek een energieke samenwerking op te leveren, die de creatieve kracht van beide merken laat zien.” [Rob Sorcher, Cartoon Network]

“Onze relatie met Cartoon Network is verder ontwikkeld en ze zijn geweldige, ondersteunende partners die onze passie voor kinderen delen. Dankzij een nauwe samenwerking in de afgelopen jaren is het duidelijk geworden dat ze ons merk en onze kernwaarden volledig begrijpen en omarmen. We zijn verheugd deze nieuwe reis met Cartoon Network Studios te kunnen maken in het ontwikkelen en het leveren van een zeer creatieve en volledig geïntegreerde nieuwe ervaring.” [Jill Wilfert, The LEGO Group]

Het idee is dat consumenten makers en actieve deelnemers in het proces worden, doordat zij nieuwe karakters en inhoud creëren (degenen die het willen verkopen noemen dit ‘creatieve, fysieke en virtuele spelervaringen, multi-format en multi-platform’). Cartoon Network houdt zich bezig met alle animatie, de verhalende en digitale inhoud en draagt zorg voor alle niet-speelgoedgerelateerde merchandise. The Lego Group richt zich op het speelgoeddesign, fabricage en distributie van het Mixels-speelgoed, alsmede gelicenseerde LEGO Mixels-uitgaven om het merk te ondersteunen.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019