Reclame

Corendon scoort met kindvriendelijke vakanties: ‘Of zonder die ettertjes!?’

Hij kan je onmogelijk ontgaan zijn, die nieuwe tv-commercial van Corendon Vliegvakanties waarin Cor & Don (jaja, verzin het maar!) laten zien hoe ze op zoek zijn naar kindvriendelijke vakanties voor de scherpste prijs. Een zware baan blijkt uit onderstaande video, dus zelf kiezen ze liever voor een hotel voor grote mensen. “Dus ook zonder die ettertjes”, zo maakt Don met een knipoog reclame voor de touroperator. Zeg het maar: leuk of ongepast? Hoe dan ook, Corendon was vorige week wel de grote winnaar bij de Kids Vakantieaanbieder van het Jaar Awards 2014.

In een eerste spotje werden Cor & Don geïntroduceerd, rondkijkend voor de beste vakantiedeals. In dit tweede filmpje worden de ‘Kids & Co’-vakanties voor gezinnen met kinderen dus afgezet tegen de ‘Only Adult’-reizen. Zien we hier imago (we willen kindvriendelijk overkomen) én identiteit (eigenlijk vinden we kinderen niet leuk, maar voor de omzet zijn gezinnen wel interessant) samenkomen?

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=mHwKkEcZoJQ]

Tegen TravelPro legde Corendon-marketeer Dick Gussen uit dat de zware tv-campagne past in de strategie om het merk te positioneren als Pan Europese touroperator. Hij noemt de totstandkoming van de reclame redelijk uniek: “Wij hebben er voor gekozen om alles zelf in de hand te houden. Er is een creatief team en een productieteam samengesteld niet vanuit een bureau maar met ZZP ‘ers uit het reclamevak. De commercials zijn in vier dagen tijd opgenomen in Turkije en er is met een team van ruim 25 personen aan gewerkt.”

Updates:

(28/1): Corendon gaat mensen die naar Sotsji gaan om te protesteren tegen homodiscriminatie 50% korting aanbieden, meldt BNR. Een statement dat opmerkelijk genoeg is voor gratis publiciteit. Grapjes over Cor & Don in 3… 2… 1…

(20/3): Kinderen ‘ettertjes’ noemen, dat vond lang niet iedereen leuk. In een nieuwe serie commercials zegt Don dan ook ‘SORRY’ tegen zijn jonge doelgroep. Slim om op deze manier te reageren, of juist niet?

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=pVOaiXWvzEY]

Reactie op YouTube: “Ik vind het weer typisch Nederlands… er zijn natuurlijk weer van die huismutsen van moeders die het verschrikkelijk vonden dat hun koters ettertjes werden genoemd… Nou het ZIJN ook vaak etters en ik ben blij dat er een maatschappij is die reizen ZONDER ettertjes organiseren en ik was blij met de vorige reclame dat het ook eindelijk eens gezegd durfde te worden maar helaas ook Corendon zal wel weer bekogeld zijn met reacties van die saaie huismoeders die nergens anders over kunnen praten dan hun koters en die vinden dat iedereen kinderen maar leuk moet vinden nou IK en VELEN met mij echt niet… Bah, jammer Corendon, dat dit reclamespotje weer alles teniet doet van de vorige!! Ik wou dat er meer kindvrije vakanties waren, heerlijk rust zonder gekrijs en gejengel om je heen en ik ben niet de enige die daar zo over denkt!”

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

1 Comment

  1. Ach, zie mijn Cor en Don eens mieters aan tafel zitten. Fijn, ben altijd een beetje bang dat ze hun geestelijk vader missen. maar gelukkig gaat Dick van Corendon zorgzaam met ze om. Hij heeft alles zelf uit mijn hand In zijn hand gehouden. En gelijk heeft-ie. dat bespaart veel geld in deze economisch moeilijke tijden. Zijn de vliegtuigen wel van Corendon, of op dezelfde manier overgenomen als Cor en Don? marketeer zijn wordt toch steeds makkelijker, he dIck? ik zou een derde man toevoegen: Harry. kan ook bekend worden, en kost ook niks. meer gratis tips: mail me even.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021