Trends

Zelf trends spotten via ‘street style blogs’

Je kan natuurlijk duizenden euro's/dollars betalen om plaatjes van hippe jongeren te bekijken via trendspottingbureaus als Signs of the Time of Look-Look, maar dat is niet voor ons allen weggelegd. De beste oplossing is natuurlijk om zelf de straat op te gaan om te ondervinden wat jongeren bezighoudt, maar veilig achter je bureau kom je tegenwoordig ook een heel eind. Volgens The Cool Hunter duiken namelijk over de hele wereld weblogs over straatstijl op. Van Helsinki tot New York, van Berlijn tot Australië, van Parijs tot Moskou en van Stockholm tot Tokyo. Eén groot nadeel: de vertaalslag naar marktkansen moet je óók zelf maken. "Forget what the designers say – most trends emerge not from their studios but organically from the street."

[Afbeelding: Maippi @ Hel-looks.com]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019