Uiterlijk

HUB Footwear wil de stad claimen met ‘New Perspectives’-documentaire

Van de hoogste wolkenkrabber in Dubai tot South Bridge in Kiev – Vadim Makhorov en Vitaliy Raskalov beklimmen ze zonder beveiliging om zo een waanzinnig perspectief op camera te vangen. In een vervolg op de documentaire Roofers Point of View staan de twee fotografen opnieuw centraal in de minidocumentaire New Perspectives, waarin HUB Footwear de twee volgt naar hun thuisbasis Rusland. Hier is hun liefde voor beklimmen van angstaanjagende hoge gebouwen geboren, om zo de stad op nieuwe wijze vast te leggen.

In  de nieuwe  docu bereiken ze letterlijk en figuurlijk hoogte en dieptepunten door niet alleen gebouwen te beklimmen, maar ook de ruimte onder de stad in beeld te brengen  en de kijkers te verrassen met nieuwe invalshoeken van de stad. Deze minidocumentaire is onderdeel van een reeks video’s over creatieve en andersdenkende geesten, die de stad vanuit een origineel perspectief  zien.

“We zijn niet begonnen met roofing om alleen hoge gebouwen te beklimmen, er zit veel meer achter, ons doel is altijd geweest om de stad op zo’n manier vast te leggen zoals nog nooit eerder is gedaan.”

De eerste documentaire over Vadim en Vitaliy belichtte het fotografenduo, dat vanuit ongewone perspectieven de stad weet vast te leggen. De film, na zes maanden ruim 315.000 keer bekeken, documenteert hun eerste keer ‘roofen’ in Berlijn en geeft inzicht in waarom deze Russische jongens hun leven in de waagschaal leggen voor dat ene perfecte shot. In opvolging van die film keert Vadim nu terug naar waar alles is begonnen, zijn geboorteplaats Novosibirsk. In dit troosteloze stukje Rusland ging Vadim vroeger op zoek naar de verborgen schatten van zijn woonplaats. Dit bracht hem op het idee om een van de hoogste gebouwen van zijn stad te beklimmen en het uitzicht vast te leggen op camera.  Roofing is nu een belangrijk onderdeel van zijn leven geworden, maar samen met zijn partner Vitaliy gaat hij nog een stapje verder. In hun zoektocht naar het perfecte plaatje, ontdekken Vadim en Vitaliy een verlaten ondergronds metrostation. De doolhofachtige tunnel vormt hun nieuwe inspiratiebron om niet alleen de stad, maar ook de ondergrondse structuur vast te leggen.

De koppeling met het merk dat de video deelt? Het stadsleven vormt een onuitputtelijke inspiratiebron voor HUB Footwear. Het Nederlandse merk voelt zich verbonden met creatieve geesten die de stad vanuit een eigenzinnig perspectief benaderen. De nieuwe documentaire is onderdeel van een reeks videos over creatieve en andersdenkende geesten, waarbij de stad centraal staat.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021