Madurodam lanceert vandaag een eigen sportieve kledinglijn onder de naam Zo Groot Is Oranje. Iedereen herkent het wel: je draagt een trui of t-shirt met opdruk maar eigenlijk weet je helemaal niet wat er nu precies op je kleding staat. Bij Madurodam vonden ze dit een ludiek en mooi uitgangspunt om tekstopdrukken te ontwikkelen die herkenbaar zijn en staan voor een groot Nederlands verhaal. De teksten zijn bijvoorbeeld geïnspireerd op ons volkslied, de eerste officiële interland van het Nederlands Elftal en het WK 1974. In de kleurkeuze treedt de kleur Oranje juist een keer níet op de voorgrond.
“Zo Groot Is Oranje symboliseert het gevoel van trots en verbondenheid dat we voelen wanneer Nederland een prestatie levert, zowel in sport als daarbuiten. Deze eerste kledingcollectie is geïnspireerd op de prestaties van het Nederlands voetbalelftal. De opdrukken op de voor volwassenen en kinderen ontwikkelde kledinglijn zijn voor iedere Nederlandse voetballiefhebber herkenbaar.”
De vrijetijdskleding wordt vooralsnog exclusief verkocht in een speciaal daarvoor gebouwde ‘Zo Groot Is Oranje Brand Store’ die deel uitmaakt van de voetbalattractie Zo Groot Is Oranje, afgelopen april geopend in Madurodam. De kledinglijn bestaat uit verschillende shirts, hoodies en caps voor mannen, jongens en meisjes. De items zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren met diverse opdrukken.
Madurodam schenkt haar opbrengsten aan goede doelen voor kinderen. Opgericht als fondsenwerver en promotieplatform voor het goede doel richt het park haar steun op drie thema’s: ‘Leuk Leren’, ‘Feestvieren’ en ‘Buitenspelen’. De afzender in de neklabels van alle kleding is dan ook: Goed Voor Kinderen.