Veiligheid

Overwegcampagne ProRail: ‘Laat je niet misleiden door apparaten in het verkeer’‏

Als het mis gaat op overwegen, dan is het al gauw flink mis. Dit jaar werden daar al acht dodelijke ongevallen geteld, waaronder vier jongeren. Zo overleed onlangs een jongen van 18 jaar op een overweg, hij had een koptelefoon op en hoorde de trein niet aankomen. Hij is zeker niet de enige: cijfers van de SWOV laten zien dat 75% van de jongeren gebruik maakt van telefoons of mp3-spelers in het verkeer. Dit maakt de kans op ongevallen in het verkeer – en dus op overwegen – volgens de organisatie 40% groter.

Muziek luisteren, ‘whatsappen’, bellen, ‘Facebooken’ of andere vormen van afleiding; superleuk, maar in het verkeer niet handig. Afleiding is vaak de oorzaak van fatale ongelukken, ook op overwegen. Om jongeren nog eens extra te waarschuwen voor deze gevaren bij overwegen, is ProRail vandaag een nieuwe campagne gestart die zich richt op de misleiding van deze apparaten in het verkeer.

Gezicht van de campagne is Dennis Storm, bekend van de BNN-jongerenprogramma’s Proefkonijnen en Try before you die. Op het Liemerscollege in Zevenaar geeft Dennis een gastles. Bij de campagne horen ook radiospotjes en filmpjes op YouTube en Dumpert en staat de graphic novel Oproep Gemist online. Bovendien krijgen alle middelbare scholen een compleet magazine uit het vernieuwde Pazzup-lesprogramma. Tijdens de campagne is er extra controle bij overwegen waar veel scholieren langsrijden.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020