Werk

Co-creatie als firestarter voor conversatie: VWS scoort met jongerencampagne ‘Weet je wat jij waard bent’

Hoe informeer je tieners van 13-18 jaar over de regels rondom vakantiewerk? In opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) zette Bex*communicatie afgelopen jaar vol in op co-creatie met jongeren. Op zomerfestivals werd content gecreëerd. De doelgroep deelde door middel van film hun eigen verhalen, vragen en tips met betrekking tot vakantiewerk. Deze video’s werden gedeeld via sociale media en waren de aanzet tot een succesvolle conversatiegerichte campagne. Daarnaast werden de video’s gebruikt in een online advertentiecampagne.

De campagne scoorde overtuigende resultaten: de Facebook-fanbase groeide met 133%, er waren meer dan 350.000 interacties en het online bereik betrof meer dan 30 miljoen views. Ook werd de campagne voor de tweede keer op rij genomineerd voor een European Excellence Award.

Onderstaande video brengt in een kleine drie minuten de gehele jongerencampagne Weet je wat jij waard bent in beeld.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=-3U9UNmcSLQ]

“De campagne is een voorbeeld hoe échte conversatiemarketing werkt.”

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021