Het Hans Brinker Budget Hotel in Amsterdam is tot in de verste uithoeken bekend/berucht, niet in de laatste plaats door zich al bijna 20 jaar te positioneren als jeugdhostel waar het niet heel veel slechter kan. Het indrukwekkende rijtje anti-reclamecampagnes werd begin deze maand uitgebreid met een schaamteloos verzoek om meer Facebook-likes te verzamelen. De teller staat nu op 24.249 vind-ik-leuks, en da’s natuurlijk niet genoeg. Inmiddels zijn ook andere sociale media ingeschakeld.
Bij het hotel hebben ze zich namelijk tot doel gesteld om het meest likeable hotel ter wereld te worden. Om dat doel te bereiken, wordt de oproep via Facebook, Twitter, Google+ en Instagram de wereld in geslingerd. Er zijn posters (‘Please like us if you have any complaints’), video’s, stickers, t-shirts, noem maar op. En nu maar hopen dat de doelgroep jongeren (en anderen) de knipoog vet genoeg vinden om de uitingen viraal te laten gaan en meer duimen omhoog te krijgen.
Hierboven enkele voorbeelden van posters, hieronder de filmpjes.
[vimeo 105341765 w=560 h=315] [vimeo 105340887 w=560 h=315] [vimeo 105342331 w=560 h=315]“Everyone wants to be liked, even the Hans Brinker Hotel.”
[Creatie door KesselsKramer; via Creativity]