Eten en drinken

Een zak met Bugles is eigenlijk een zak vol eetbare spelletjes

Bugles zijn ‘lekkere knapperige hoorntjes, gemaakt van maïs’, zo valt te lezen op de website van Smiths – vooral bedoeld om te vullen. Hoe anders gaat het er in Canada aan toe. Daar laat General Mills zien dat je veel meer met de snacks kan doen, en dat spelen met je eten best mag. Twee jongens die je buurjongens hadden kunnen zijn – niet de standaard modellen – dammen, gooien, acteren, verkleden en bouwen erop los, aangemoedigd door een pakkende jingle. Het product in de hoofdrol, op een leuke manier.

Het doel van de campagne is om het merk, dat sinds 1966 bestaat, te revitaliseren; Bugles moeten weer leuk en ‘top of mind’ worden. Voortbordurend op het inzicht dat iedereen zich herinnert als kind met de chips gespeeld te hebben, onstond het idee om Bugles als game te promoten: “It’s Bugles! It’s Bugles! The game that you can eat!”.

Dit is de (compilatie)versie van de commercial:

En dit zijn de bijbehorende printadvertenties:

[Creatie door Cossette; via AdRants en Ads of the World]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021