Eten en drinken

DubbelFrisss helpt jongeren in de liefde: ‘Hou je koel!’

FrieslandCampina is een nieuwe campagne gestart voor DubbelFrisss om het merk onder jongeren te versterken. Het idee is dat zij voorzien worden van de 'frisse combinatie van water en fruit' als ze die het hardst nodig hebben: in de liefde. Gefocust wordt dus op het makkelijker maken van flirten — weten wat te zeggen of hoe te dansen. In een dubbelzinnige commercial zien we de eerste ontmoeting tussen een jongen en een meisje. Het verhaal kreeg drie eindes (nr. 2, nr. 3); het publiek kan kiezen welke versie in augustus op tv komt.

Naast de tv-spot wordt de 'Hou je koel!'-campagne ook online gevoerd en via schoolboards. Ook is de 'Love Gun'-app gelanceerd in de App Store en via Google Play, waarmee tieners hun soulmate kunnen vinden en adviezen krijgen voor converstatiestarters.

[Creatie door Achtung!]

Update (29/5): GeenStijl heeft de commercial nauwkeurig geanalyseerd: "De meest debiele reclame van dit moment."

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019