Eten en drinken

Wereldwijde campagne om tieners de waarde van het spel te leren waarderen: ‘Play Fanta’

In 190 landen probeert Fanta de wereld wat speelser te maken. Onder het motto 'Play Fanta' is een op tieners gerichte campagne gelanceerd waarin het digitale animatieverhaal Saving the Source centraal staat. In de negen hoofdstukken – vol games (én de merkattributen 'oranje' en 'bubbels') – moeten leeftijdsgenoten van de doelgroep de mogelijkheid om te kunnen spelen redden. Naast een online platform (HTML5, HTML4, mobiel) is er ook een geprinte editie. Het initiatief wordt bekendgemaakt in tv-spots en een film.

"At its core, Fanta seeks to be the champion of play for teens. And science tells us teens need more play." [Wendy Clark, Coca-Cola]

De characters uit het verhaal worden al langer ingezet, maar nu krijgen ze dus een grotere rol. In de Engelstalige versie van de commercial kan op YouTube vanuit de video meteen doorgeklikt worden naar de website of naar Facebook (in het Nederlands gesproken filmpje hieronder niet).

Onderstaande schermprintjes geven een beeld van wat je kan verwachten.

[Creatie door Ogilvy & Mather; via Creativity]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019