Marketing

MasterPeace en AXE dagen jongeren uit met ‘Get in Bed for Peace’-fotopetitie: een euro voor een selfie

MasterPeace en AXE organiseren samen de naar eigen zeggen grootste fotopetitie ooit, met als doel een statement te maken voor ‘PEACE’, zo wordt bekendgemaakt in een persbericht. Vandaag is de ‘Get in Bed for Peace’-fotopetitie van start gegaan: maak een foto van jezelf in bed, deel deze online en AXE doneert een bedrag aan MasterPeace (zie foto) – een vredesinitiatief dat mensen verbindt met muziek, kunst en evenementen. Het bedrag dat het merk uiteindelijk doneert wordt door Nederland zelf bepaald en kan oplopen tot 100.000 euro.

Het is dus de bedoeling dat jongeren “als statement voor een betere wereld” een selfie maken in bed en deze delen via www.peace.axe.nl. Voor elke selfie doneert AXE één euro aan het goede doel. Op zaterdag 5 april 2014 wordt bekendgemaakt hoeveel ‘statements’ er zijn gemaakt en welk bedrag AXE doneert aan MasterPeace.

“Jezelf dagenlang opsluiten in een hotelkamer, zoals John Lennon en Yoko Ono precies 45 jaar geleden deden, is niet meer nodig om aandacht te vragen. De huidige generatie jongeren maakt een digitaal statement en creëert hiermee de grootste PEACE-movement die niemand in het land zal ontgaan.”

Meedoen kan tot en met zaterdag 5 april 20.00 uur. In de ‘Get in Bed for Peace Edition’ van het Q-hotel (een actie van Q-Music) wordt vervolgens bekendgemaakt hoeveel geld aan MasterPeace geschonken wordt. Ieder deelnemer maakt via www.peace.axe.nl tevens kans op kaartjes voor het Q-hotel, een geheel verzorgd weekend met optredens van grote Nederlandse artiesten.

“Jongeren zijn zich meer bewust van het leven en tonen hun betrokkenheid rondom bepaalde onderwerpen het liefst online. Het verbaast me niets dat MasterPeace door onze achterban is verkozen als peace-initiatief dat het dichts bij hun staat. Muziek en kunst zijn belangrijk voor jongeren; het kan een boodschap overbrengen en zorgen voor verbinding. MasterPeace past daarom goed bij de filosofie van onze Get in Bed for Peace-fotopetitie. We dagen Nederland uit om samen sterk te staan en een online movement te creëren voor PEACE.” [Tijs van Olffen, Brand Manager AXE Nederland]

De fotopetitie is onderdeel van een campagne waarbij AXE een bijdrage probeert te leveren aan meer liefde en verdraagzaamheid: ‘Make Love Not War’. Het is geen toeval dat een nieuwe lijn verzorgingsproducten voor jonge mannen onder de naam AXE PEACE op de markt wordt gebracht. Of de doelgroep door deelname aan deze actie een bijdrage aan vrede levert of vooral bodyspray promoot, wordt in het midden gelaten.

PS  Ilco van der Linde, founder van MasterPeace, spreekt op #KJ14.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019