Trends

Wéér een fraai trendoverzicht: ‘Most Contagious 2012’

Het is weer lijstjestijd. Dagelijks verschijnen terugblikken op afgelopen jaar en voorspellingen voor het komende. Kijk bijvoorbeeld naar de beste commercials van 2012 volgens Adweek, de Zeitgeist in zoekopdrachten via Google, 10 cruciale consumententrends voor 2013 verwoord door Trendwatching.com of 55 keer een top 10 met van alles en nog wat van TIME. Persoonlijk kijk ik elke december vooral uit naar het trendrapport van Contagious Magazine, dat jaarlijks verschijnt onder de noemer 'Most Contagious'.

Wat waren de hoogtepunten van 2012 ('het jaar van de foto'); wat is belangrijk (onder andere 'big data') en waarom (bijvoorbeeld: 'personalisatie draait om persoonlijke gegevens')? Lees het hieronder of download de pdf. Terugkijken kan ook: de edities van 2006 t/m 2012 zijn nog steeds beschikbaar.

"As 2012 draws to a close, we round up the landmark events, movements and socio-economic shifts that have shaped the last year and flag up key trends for 2013. In this year's report we've looked at: Movements, Divine Data, Personalisation, Marketing as Service Design, Loyalty, Design, Amplified Live, Technology, Retail, Screen Grabs, Social Business, Image Sharing, Payments, Small But Perfectly Formed Companies, Augmented Media and Purpose."

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021