Media

Supercell promoot Clash of Clans en Hay Day met tv-commercials

De Finse gameontwikkelaar Supercell is wereldwijd behoorlijk succesvol met Clash of Clans en Hay Day, spellen voor smartphone en tablet, gratis te downloaden via de App Store en Google Play. Beide titels staan al een behoorlijke tijd in het toplijstje van meest gedownloade games en zijn een belangrijk tijdverdrijf (en gespreksonderwerp) voor veel kinderen. Blijkbaar is dat nog niet genoeg. Zonder daar een toelichting bij te geven, heeft Supercell een tweetal ‘officiële tv-commercials’ op YouTube geplaatst met de aansporing om de games te downloaden.

De twee 9-jarigen aan wie ik de filmpjes liet zien, vonden ze erg vermakelijk. Dit is de tv-commercial voor Clash of Clans (‘You and This Army’), op YouTube binnen drie weken al meer dan 15 miljoen keer bekeken:

“Attack your rivals. Build your defense. Develop your strategy.”

En dit is het spotje voor Hay Day (‘While You’re Away’):

“The simple life in the palm of your hand.”

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019