[Infographic] InSites: ‘7 van de 10 jongeren lezen, reageren op of posten zelf informatie op sociale media over merken’

Twee maanden geleden las je hier dat communicatie en tijdverdrijf voor millennials de belangrijkste redenen om sociale media te gebruiken. Dit resultaat staat niet op zich. Meer bewijsmateriaal op basis van onderzoek over de kracht van conversaties is gevat in een tweede deel van de ‘InSites Consulting infographic reeks: Millennials & Social Media’. Zo blijkt bijvoorbeeld dat zeven van de tien millennials informatie op sociale media over producten, merken en bedrijven lezen, erop reageren of er zelf posten, en dat reclame nog altijd een belangrijke conversatiestarter is.

Millennials weten meer over marketing en staan kritischer tegenover reclame dan om het even welke andere generatie ooit tevoren. Sociale media zijn onmisbaar voor deze generatie. Ze aanschouwen sociale media zelfs als hun belangrijkste kanaal, vermits deze kanalen het meest up-to-date en het meest aangepast zijn aan hun behoeften, vermits ze zelf kiezen wie ze volgen en bijgevolg ook welke informatie ze willen ontvangen.

Scrol en zie welke informatie ze lezen en delen, welke online bronnen ze het meest vertrouwen en welke conversaties hun aankoopgedrag beïnvloedt.

infographic insites millennials 2

PS  Ook Meredith’s Parents Network deed onderzoek naar deze doelgroep, met wat meer PR-gerichte stellingen: 30% van de millennial-moeders texten vaker met hun partner dan dat ze met elkaar praten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024