Reclame

Snoepreclame waar zelfs een goth om moet lachen

Eindelijk weer eens een commercial die een subcultuur in de schijnwerpers plaatst en -altijd goed- tegelijkertijd de kijker op het verkeerde been zet. Een lachende goth, dat verwacht je niet, is het uitgangspunt (maar zo wordt dus wel de kracht van Nørregade-snoepjes bewezen!). Een vertelstem die het F-woord gebruikt, is ook niet gebruikelijk. En wonderbaarlijk genoeg zorgt deze combinatie nog voor positieve emoties ook. Het verantwoordelijke reclamebureau werd bovendien bekroond met goud bij de uitreiking van de Epica Awards.

Het oorspronkelijke spotje uit Denemarken zal niet voor iedereen te verstaan zijn, daarom hieronder de Engelstalige versie. Moeilijk te weerstaan, toch?

“Be happy in your mouth”

[Creatie door LoweFriends, Denemarken; via Ads of the World]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021