Media

Rijksmuseum trots op cover van museumeditie Donald Duck

Vanmiddag is zakelijk directeur van het Rijksmuseum Erik van Ginkel verrast door Donald Duck Weekblad. Twee dagen voor de officiële opening van het compleet vernieuwde museum werd het allereerste exemplaar van de speciale museumeditie van Donald Duck overhandigd door hoofdredacteur Thom Roep en directeur Amsterdam Marketing Frans van der Avert. Donald Duck Weekblad staat deze week helemaal in teken van een beroemd museum dat heropend wordt na een heel lange verbouwing. Inderdaad: het Duckstadmuseum.

Met name De Duckwacht van Rembalm van Spaarne en Het Melkmuiltje van Vermeest zullen als publiekstrekkers fungeren. Maar de museumcollectie is behoorlijk uitgebreid. Niet alleen zijn de oude meesters opnieuw te bewonderen; er is ook plaats gemaakt voor moderne fratsen, zoals overdwars gepunnikte macramécreaties, geglazuurd glazuurwerk en de onlangs aangekochte, pas gestoomde sprookjesachtige Nieuwe-Kleren-van-de-Keizer.

Bovendien wordt in het tijdschrift een groot geheim onthuld om een eventueel later schandaal te vermijden: is De Duckwacht, die nog altijd de trots van het museum is en symbool staat voor het artistieke verleden van ons Vederland, wel écht? Of hangt er een kopie?

“Wij zijn heel trots op deze speciale museumeditie van Donald Duck. We hebben alle wereldpers gehad, maar dit is toch wel het meest ultieme wat je als museum kan bereiken. Het vrolijkste weekblad van Nederland en het museum hebben veel gemeen. Met spannende verhalen proberen wij jong en oud te boeien. Maar niets gaat natuurlijk boven het zien van de echte Nachtwacht. Wij hopen dan ook dat Donald Duck iedereen op een idee brengt.” [Erik van Ginkel, Rijksmuseum]

Donald Duck nr. 16 is vanaf 12 april te koop.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019