Media

Sociale media als horrorfilms, in Halloween-campagne Hootsuite #SocialNotScary

Ook Hootsuite, het bedrijf achter het platform waarmee sociale netwerken te beheren zijn, is een campagne gestart die inhaakt op Halloween. In de pers wordt regelmatig gewaarschuwd voor trollen, hackers en identiteitsdiefstal, waardoor sommige mensen sociale media eng vinden: “We so often hear about the negative side of social media that there’s now a culture of fear and uncertainty around social for many casual and non-users.” Een goede reden om te roepen dat het publiek niet bang hoeft te zijn, en bij Hootsuite kan aankloppen voor hulp.

Bekende horrorfilms (The Blair Witch Project, The Ring, The Birds, Hellraiser, American Psycho, The Shining) worden gekoppeld aan de grootste netwerken. Fraaie beelden, maar je kan je afvragen of deze aanpak het juiste effect heeft. Instagram, YouTube, Twitter, Pinterest, LinkedIn en Facebook worden immers nu juist wél met negatieve emoties omgeven…

socialnotscary 3

socialnotscary6

socialnotscary 1

socialnotscary 2

socialnotscary 5

socialnotscary

[Creatie door Hootsuite Design Team]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019