Reclame

Onderzoek is niet saai: wat is het effect van Halloween-snoep?

Komende vrijdag, 31 oktober, wordt er weer Halloween ‘gevierd’. Eng verklede kinderen bellen aan bij buurtgenoten die voor de gelegenheid een pompoen voor hun deur hebben gezet, in de hoop een flinke lading zoetigheid te scoren. Het lijkt erop dat deze traditie ook in Nederland steeds populairder wordt, waarbij het roepen van ’trick or treat’ wordt vervangen door een eigen, vaak krom rijmpje (‘snoep of je onderbroek!?’). Een beetje marketeer ziet zo’n gelegenheid als een kans, zeker als suikergoed, verkleedspullen of decoratiemateriaal in het assortiment passen.

Ik verbaasde me er afgelopen weekend over dat er bij Bart Smit en Intertoys niet stapels maskers lagen, maar andere partijen haken wél in, ook uit onverwachte hoek. Zo deed tandpastafabrikant Crest een aardig experiment in de VS, waarvan een verslag te zien is in onderstaande #sweethalloween-commercial — binnen twee weken meer dan een miljoen keer bekeken: wat zijn de effecten van Halloween-snoep? Onderzoek is helemaal niet saai, zeker niet met kinderen! ;-)

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=Xj4WZKMu31U]

“Halloween candy may have an effect on your kids, but not on their teeth. Thanks to Crest, their teeth are covered.”

Slimme inhaker!

[Creatie door Publicis Kaplan Thaler; via Adweek]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021