Uiterlijk

Pepe Jeans smeert laag authenticiteit op schoenen

Afgelopen jaren was ‘authenticiteit’ hét sleutelwoord als het ging over effectieve jongerenmarketing, maar de laatste tijd gaat er meer aandacht naar andere zaken. Het weerhoudt Pepe Jeans er niet van een tutorial over een ‘Authentic Vintage Boot Care Kit’ online te plaatsen, ter promotie van de schoenenlijn van het merk (ondanks de naam wordt er meer gemaakt dan spijkerbroeken alleen). Fraai filmpje met oog voor detail, hoewel het woordje ‘vintage’ al duidelijk maakt dat ‘authentiek’ een rekbaar begrip is en het te bedacht overkomt.

De video, hieronder te zien (zo’n handleiding in bewegend beeld is natuurlijk wél helemaal van deze tijd), deed me denken aan de Diesel-campagne waarin ‘slachtoffers’ van de hipster-trend hulp aangeboden krijgen. Die blijkt van de hand van hetzelfde reclamebureau te zijn. ;-)

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=66fg8oFAEyo]

“Plantear el tutorial solicitado en base a un tratamiento narrativo y cinematográfico que no suele verse asociado a este tipo de piezas. Tendríamos una pequeña historia: la de una ‘masterclass’ en la que quedara claro el encanto vintage que aporta al modelo el uso de un ‘Boot Care Kit’.”

[Creatie door Imaginarte, Spanje; via Ads of the World]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019