Media

Upload TV: een interactieve liveshow over online videocontent

Afgelopen vrijdag werd door de VPRO voor het eerst UploadTV uitgezonden. Upload TV neemt ons mee in de wereld van online videocontent en biedt inspiratie om zelf aan de slag te gaan. 166.000  paar ogen waren gericht op deze interactieve liveshow, waar interviews met interessante gasten uit de online wereld afgewisseld werden met populaire webvideo’s. Jongeren bepalen zelf welke filmpjes uitgezonden worden, wat leidt tot een spraakmakende videoselectie van juweeltjes die je niet mag missen.

Wat is het geheim achter de miljoenenviews en waarom zijn bepaalde filmpjes succesvol? UploadTV zoekt het uit:

Get Microsoft Silverlight

Interactieve TV-show
Upload TV is meer dan een uur zendtijd op de vrijdagavond. Zo kunnen jongeren zelf real-time en op dagen voor de uitzending filmpjes aandragen en stemmen welke video’s er tijdens de uitzending vertoont worden. Naast dat de show op TV te bekijken is, kun je het programma ook samen met vrienden bekijken via Google HangOut. Wie echt geluk heeft word geselecteerd voor de thuistribune, bestaande uit 24 personen die via webcam-livestreams regelmatig betrokken worden bij de liveshow.

Verborgen juweeltjes en de verhalen achter YouTube-hits
Upload TV schotelt ons de nieuwste webvideo’s voor die om uiteenlopende redenen het bekijken waard zijn. Zelf moest ik er lachen om deze inzendingen van 5 seconds-films:

Wat opvalt is dat de kwaliteit van deze verborgen juweeltjes lang niet altijd om over naar huis te schrijven is, maar dat dergelijke video’s toch succesvol zijn. Daar ligt het grootste verschil met TV, aangezien daar enkel ruimte is voor kwalitatief hoogwaardige content. Op deze manier worden jongeren geïnspireerd om zelf aan de slag te gaan en te dromen van een eigen online kanaal met miljoenen views!

De volgende uitzending is op vrijdag 12 april om 21:30 op Nederland 3.

Previous ArticleNext Article
Wim is werkzaam als creatief bij online jongerencommunicatiebureau Red Chocolate in Haarlem. Hier ontwikkelt hij campagnes samen met jongeren voor merken met lef. Wim legt graag het initiatief in de handen van jongeren, om te kijken hoe zij merken tot leven kunnen brengen. Reacties kun je hieronder plaatsen, mailen kan naar wim@redchocolate.nl en op Twitter volg je @Wimm88.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019