Opgroeien

‘Bedankt mam’, zegt Google in moederdagvideo #HeresToTheMoms

Google haakt in op moederdag. In onderstaande video bedanken kinderen hun moeders (het verhaal wordt verteld aan de hand van Google-producten), een beproefde manier om op de emotie in te spelen (en om de Google-producten onder de aandacht te brengen). De YouTube-video is opgebouwd uit fragmenten uit bestaande YouTube-video's van échte moeders, zoals 'My 94 yr. Old Grandma Dancing to Dubstep on Christmas'. Op de bij deze moederdagcampagne behorende webpagina (g.co/mom) worden tips gedeeld om moeders te bedanken met behulp van Google-producten ("Een foto zegt meer dan duizend woorden. Dan moet een video er wel een miljard waard zijn. Laat je moeder zien hoeveel je van haar houdt door de leukste en meest creatieve YouTube-video's voor moeders met haar te delen."). Een doorzichtige aanpak, maar o zo slim…

"Here's to the Moms."

[Creatie door Whirled; via Creativity. Soundtrack: I Just Want to Thank You van Tim Myers.]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021