Media

Snickers ziet spelfouten in zoektermen als kans: ‘Yu cant spel properlie wen hungrie’

Al enige tijd voert Snickers de 'You're not you when you're hungry'-campagne, en met succes. De insteek dat je jezelf niet bent als je trek hebt, biedt vele mogelijkheden. Zo zien we in Nederland momenteel digitale abri’s met ingebouwde camera en Kinect-bewegingssensoren die consument in verschillende gedaanten kunnen weergeven. In Duitsland is de 'Hungry-Me Generator' ontwikkeld waarmee iemands uiterlijk veranderd kan worden. En in Engeland werd een aardige vorm van zoekmachinemarketing uitgehaald.

Het wat vergezochte maar knap bedachte insight was dat je met een rammelende maag ook niet meer kan spellen. Voor de top 500 zoektermen werd daarom een lijst met veel voorkomende spelfouten opgesteld. Wie zo'n veelvoorkomend foutje op Google maakte, zag naar verluidt als bovenste zoekresultaat de boodschap 'Yu cant spel properlie wen hungrie, grab yourself a Snikkers'. In onderstaande video zie je hoe dat werkte.

[Creatie door AMV BBDO; via Advertising Age]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021