Reclame

Duracell maakt ouders duidelijk dat Star Wars-speelgoed niet zonder batterijen kan

Je zag hier onlangs al geslaagde commercials voor Toys”R”Us en PlayStation langskomen waarin werd aangehaakt bij de komende film Star Wars: The Force Awakens. Ook Duracell verbindt zich nu aan de kaskraker, en ook in deze spot is flink geïnvesteerd om een cinematisch verhaal te vertellen dat daarbij aansluit. Hoewel kinderen de hoofdrol spelen in het filmpje van 1 minuut, vormen ouders de doelgroep, aangezien zij degenen zijn die batterijen moeten kopen. En gezien al dat elektronische speelgoed dat rond de film verkocht wordt, zullen er heel wat batterijen nodig zijn. ;-)

De Battle for Christmas Morning-commercial is via diverse online kanalen en in bioscopen te zien.

“Parents grew up with Star Wars. They did that imaginative play themselves. Some of them are still doing it, if only at conventions and costume parties or in their daydreams. And Duracell hopes to leverage that deep, generational connection with this campaign.” [Seth Jacobs, Anomaly]

[Creatie door Anomaly; via Adweek]

Previous ArticleNext Article

Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018