Altijd slim om meer bekendheid te genereren aan de hand van een proeve van bekwaamheid. De Amsterdamse mediastart-up 1MinutePitch maakt videoportretten van mensen en bedrijven; wat motiveert hen om te excelleren op hun vakgebied? Nu Sinterklaas weer in Nederland is gearriveerd vroegen de jongens van 1MinutePitch zich af waar het succes van Sint vandaan komt. Ze vroegen hem om zichzelf te presenteren in een filmportret van 1 minuut, waardoor we nu meteen weten wat we van de makers van de mini-documentaires kunnen verwachten.
Sinterklaas ziet de toekomst zonnig in dankzij gunstige bedrijfsresultaten en de mensen waarmee hij samenwerkt. De goedheiligman wil graag de Nederlander inspireren met zijn visie op efficiënt werken, alhoewel dit niet altijd mogelijk is. Pfff. Gelukkig gebruikt hij in het Sinterklaasjournaal niet zulke moeilijke woorden.
"De meeste tijd wordt opgeslokt door het redigeren van de gedichten voor de kinderen. Het kost mij zeeën van tijd maar die unieke benadering wordt door onze kleine klanten erg gewaardeerd." [Nicolaas van Mira]