De dag van Pakjesavond is natuurlijk een ideaal moment om een Facebook-plaatje te posten als inhaker — een afbeelding met een knipogende toelichting over twee regels, zo simpel is het. Zowel de socialemediacreatieven van Hema als die van Praxis zijn in 2014 op het idee gekomen om iets te doen met de klassieker ‘hoor wie klopt daar kinderen’. En daar blijft het niet bij, want Blokker en Expert gebruiken hetzelfde zinnetje. Tsja. Hoe minder origineel, hoe minder groot de kans dat de uitingen gedeeld worden…
Hema heeft een garde in de aanbieding, hoe toepasselijk.
Praxis ziet er een gat in.
Ook bij Expert geeft het product antwoord op de vraag.
Blokker verloot 2x een Bosch MFQ36460 handmixer onder fans: “Omdat Sinterklaas niet alléén voor de kleintjes is.”
De Wegenwacht luistert mee (via @RonaldGerrits).
Bij restaurant Dinertijd (Asten) variëren ze op het thema.
Maar er moet wel betaald worden, weet ING.
Centraal Beheer verraste kinderen met een #EvenSinterklaasBellen-actie.
Bij de Belgische tak van erotiekwinkel Pabo wordt er niet geklopt maar getrild?
En MINI ronkt.
Tot slot een totaal andere insteek van Dirk van den Broek, maar hij klopt wel: ‘Welke supermarkt lijkt er nou het meest op Sinterklaas?’
PS Klik hier voor 10, nee 11 eerdere Sinterklaasinhakers die je alweer vergeten was.