‘Van SiSi vinden wij het belangrijk dat kinderen verantwoord kunnen genieten van onze dranken. Al onze producten zijn daarom verlaagd in suiker en calorieën, en gemaakt van zuiver bronwater. Alle SiSi-producten voeren dan ook het Ik Kies Bewust-logo, wat aangeeft dat de producten voldoen aan de richtlijnen voor gezonde voeding Daarnaast is SiSi fun. SiSi ontwikkelt telkens weer verrassende activitieiten die kinderen helpen om lol te maken. (…) Kortom: SiSi is the kids’ choice, approved by mum.’ Aldus fabrikant Vrumona op de eigen website.
Wie in die argumentatie mee kan gaan, begrijpt onderstaande commercial wellicht: Pieten die enthousiast rondspringen (‘fun’) en kinderen die een flesje SiSi in hun schoen krijgen (‘approved by mum’). Tsja. Zou het vrolijke sfeertje uit het filmpje het ongeloofwaardige karakter ervan voldoende compenseren?
“Si Si Sinterklaas.”
Overigens voerde SiSi vorig jaar ook al campagne rond het kinderfeest, met een aardig bedacht dubbelzinnigheidje op abriposters: ‘Ook de Sint schenkt SiSi’. Hoewel het erop lijkt dat de ‘echte’ Sinterklaas in het nieuwe tv-spotje te zien is (hij wordt steeds commerciëler, of niet?), reageert hij op Twitter toch wat kritisch:
PS SiSi heeft voor betreft het vullen van schoenen concurrentie van een ander drankje, volgens onderstaande inhaker die Bavaria dit weekend op Facebook plaatste.
Sisi is toch ook te vertalen als jaja, dan klopt het weer. :)