Retail

Een snoepwinkel waar je je beter voelt: Happy Pills

Leuke snoepwinkel, afgelopen vakantie gespot in Barcelona: Happy Pills. Een relatief nieuw concept, waar het in mindere mate gaat om zoveel mogelijk (hallo, Halloween), en meer om de emotie die bij snoepen hoort: je gaat je er een beetje beter van voelen. Dat inzicht is — met een knipoog — letterlijk genomen, en dus schep je niet een grote plastic puntzak vol drop, maar vul je met zorg — met een handschoentje — een pillendoosje(!) met zoete ‘medicijnen’. Daarna wordt je geacht een etiket op het potje te plakken met een bepaalde remedie die je een alibi voor de aankoop geeft.

In de woorden van de retailer: je koopt (of geeft) geen snoep, maar gelukwensen. Volgens het personeel scoort die formule bij jong én oud, en dat is begrijpelijk. Alleen het winkelen maakt al gelukkig en je geniet een stuk bewuster. En dat zonder doktersrecept.

happypills2

happypills1

[Bovenstaande foto’s door ondergetekende. Zie de Facebook-pagina van Happy Pills voor meer afbeeldingen.]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021